24 Aralık 2012 Pazartesi
Uçuş Sahası ADABI.
Burası uçuş sahasında nasıl davranmamız gerektiğini anlatacağımız,ve öğrenecegimiz bölüm.
Aşağıdaki oluşturulan maddeler, hepimizin uçuş sahasında karşımıza çıkabilecek tehlikelerden bizleri korumak maksadı ile forumdaki katılımcı arkadaşların saha tecrübelerine dayanarak oluşturulmuştur, burada okuduklarınız kendi güvenliğiniz için önemli maddeler olup, sahada uçan diğer arkadaşlarımızında güvenliğini sağlamak için oluşturulmuştur.
Amaç katı kurallar koyarak, modelcilere zulüm ve işkence yapmak değil, sadece birbirine saygılı modelciler olmak adına, başımızdan geçen kötü olayların tekrar oluşması engellemek için, yazılan bir modelcinin el kitabını hep beraber oluşturalım.
1. Sahaya geldiğinizde ilk iş olarak o günkü saha sorumlusunu sorunuz. Adınızı ve kumanda frekansınızı / frekanslarınızı yazdırınız.
2. Otomobilinizi saha sorumlusunun önerisine uygun bir yere parkediniz. Otomobilinizin uçuş alanına yakın olması taşıma işlerini kolaylaştırabilir ancak egzosttan zarar görmesine de yol açabilir. Modelinizi ve malzemelerinizi taşımak için sahada size yardım edecek arkadaşlar mutlaka olacaktır.
3. Rüzgar durumuna bakarak saha sorumlusundan iniş kalkış yönünü ve trafik patternini öğreniniz, hatalı olduğunu düşünüyorsanız uyarınız.
4. Sahada o gün için kullanacağınız modele göre belirlenmiş olan kesime gidiniz.
5. Trafik patternine göre, oradaki diğer modelcilere uyarak malzemelerinizi işleyişi engellemeyecek bir yere yerleştiriniz.
6. Yanınızda izlemek için gelen deneyimsiz kişiler ve özellikle de çocuklar varsa onları her türlü pervaneden uzak tutunuz.
7. Sahada atacağınız her adıma dikkat ediniz. Özellikle ani hareketlerden ve geri dönmekten kaçınınız. Unutmayınız ki siz aniden geriye dönerken arkanızdaki arkadaşınız çalışan motoruyla uçağı elinde size doğru geliyor olabilir.
8. Uçuş hazırlıklarınızı yaparken verici açmanız gerekirse saha sorumlusundan izin alınız. İzin almadan asla verici açmayınız.
9. Kalkış için hazırlıklarınız tamamlandığında saha sorumlusundan kalkış izni talep ediniz. Bu izin sorumlu tarafından o anki trafik durumuna ve sizin deneyim düzeyinize göre verilecektir. Örneğin yeni başlayan bir pilotun havada trafik yokken uçması sağlanmalıdır.
10. Standart dışı bir uçuş planlıyorsanız lütfen saha sorumlusuna bilgi veriniz.
11. Kalkış öncesi çevre emniyet kontrolünü bir kez daha yapıp “kalkış var” şeklinde bağırarak herkesi haberdar ediniz.
12. İnişe gelirken, touch and go yapılacakken ya da alçak geçilecekken mutlaka niyetinizi sesli olarak herkese duyurunuz, pist uygun değilse planladığınız şeyi yapmayınız.
13. İniş sonrası elden geldiğince motorunuzu hemen durdurunuz ve taksi yapmaktan kaçınınız. Deneyiminize göre uçağınızı taksi ile geri getirebilirsiniz ama ideali motorun hemen durdurulması ve modelin indiği noktadan alınmasıdır.
14. Modele ulaştığınız anda elektriğini kapatınız ve hemen peşinden kumandanızı kapatınız. Saha sorumlusuna kumandanızı kapattığınızı bildiriniz.
15. Tüm boş zamanlarınızı elden geldiğince, çalışan ve havada olan modelleri gözleyerek geçiriniz. Olası bir tehlikede çevredekileri uyarınız.
16. Tüm atıklarınızı uygun bir şekilde, özellikle de rüzgar ile çevreye dağılmayacak şekilde poşetlerde toplayıp sahadan ayrılırken birlikte götürünüz.
17. Sahadan ayrılırken tüm malzemelerinizin tamam olduğunu kontrol ediniz ve ayrıca başkasından size karışmış olabilecek fazla malzemeniz olup olmadığına da bakınız.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder