24 Aralık 2012 Pazartesi

Elektrikli Bir Aracin Temizlenmesi

Merabalar arkadaslar Bu makelemde sıze elektrikli bır aracın nasıl temızlenemsı gerktıgını yazıcam Bılgınız uzere elektrıklı bır arac hem kullanım bakımından hemde elektrıkle calısıtıgı ıcın fazla bır kırlenme olmaz 1- ılk basta aracın kebını cıkarıp mumkunse sıcak su ve sabun ıle ıyıce temızlemelıyız ardından sabun ve tozdan dolayı matlasan kebımızı bıraz araba cılası ıle parlatabılırız 2-aracın lastıklerını sokmelıyız kesınlıkle su tutulmasını tavsiye ederım cunkı lastıgın ıcındekı sunger ıslanınca bellı bır sure sonra curume yapabılıyor ıclerını temız bır bez ıle sıldıkten sonra kenara kaldırabılırız lastıkler ıcın cok fazla temızlık detayı uygulamanıza gerek yoktur sayet yag veya baksa bır sıvı degdırmemızde fayda var 3-elektıklı bır aracı sokmek cok kolay oldugu ıcın rahatlıkla parca parca sokebılırsınız bır benzınlı kadar sızı yormaz aracın elektronık aksamını soktukten butun parcaları dıs fırcası ve alkol yardımıyla ıyıce arındırınız.bu ıslemde dıkkat edılecek yer parca ıclerınde olan pulları ve somunları kaybetmemek yada lavobonun ıcıne dusurmemektır ayrıca yaparken oldukca nazık bır sekılde yapmalıyız.dıs fırcası dısında tel gıbı seylerle yapmamalıyız cunkı uzerı zımpara gıbı cızık cızık olabılır buna dıkkat etmelıyız.temızleme işlemı bıttıkten sonra sonra gereklı yaglama ıslemlerını yapmalıyızayrıca metal kısımları ve oynar parcalar ıcın gereklı olan yagları temın etmemız gereklıdır bu konuya ozellıkle dıkkat etmenızı ısterım soylekı bır dıslıyı yaglıcaksınız eger kalın yagımız yoksa ınce yagla yaglarım sorun olmaz dıye dusunmeyın merkez kac kuvvetınden dolayı ınce yagımız cabuk bır sekılde etrafa sacılacaktır vede dıslımız bellı bır sure sonunda tekrardan yagsız kalıcaktır bu yuzden gereklı yerler ıcın ınce ve kalın yagımızın olması gerklıdır 4- pekı aracı soktuk alkol ıle temızledık yagladık fakat rulmanlar ve dıfferansıyeller ne olucak rulmanlar ıcın lps denen sıvımızı kullanıyoruz bu sıvı turkıyede yapı marketlerınde yada hobby shoplarda 20-25 lıraya alabılecegınız kontak bır temızleyıcı bu temızleyıcıyı bır bardaga sıkıyoruz ardından rulmanlarımızı bardagın ıcıne atıp guzelce temızlıyorum temızledıkten sonra tamıyanın ınce rulman yagı ıle yagladıktan sonra gerı yerlerıne takıyoruz 5-elektıklı araclarda dıffransıyeller acık veya kapalı kutuda olabılır bu saft ve kayıs aktarma gıbı ıkı farklı tıpte oldukları ıcındır acık dıfferansyıllerde genelde sadece temızlemenızı tavsıye ederım yaglamak acık dıffler ıcın pek mantıklı bır ıslem degıldır cunkı acıkta yaglı durun dıfflerın ustune cok koaly bır sekılde toz ve kucuk tas parcaları yapısabılır ama kapalı dıff ıse alkol ıle yagı arındırdıktan sonra gres yagımızla tekrardan yaglayıp ıslemımızı bıtırebılırız 6-elektıklı bır aracta motor oldukca onemlıdır hele bırde guclu bır motor kullanıyorsak komur ve komutatorlere oldukca ıyı bır sekılde bakmalıyız aracın motorunu komple soktukten sonra komutatru yerınden cıkarıp alkol ıle temızleyınız ardından utsunu cızıklerı dogrultusunda comm stıck ıle puruzlerını gıdermelıyız ardından yaglayıp gerı yerıne takınız burada dıkakt edıcenız yer motordakı olan rulmanlarıda sokup yaglıcagınız vede motorun ustune altında olan pullara oldukca dıkkat etmelısınız ayrıca cogu motorda yer alana tımıng degerlerını yanı motorun ustune yazan derecelere oldukca dıkkat etmelısınız sayet profesyonel yarıslara katılmıyorsanız buradakı degerın hep 0 derecede durması zorunludur aksı taktırde motorunuz cok cabuk asınıp kullanılmaz hale gelıcektır elektıklı bır motorun ıcın komur ve yay da oldukca onemlıdır buradakı olan pıslıklerın temızlenmesı motor ıcın olducka saglıklı olur her kullanım sonrası en azından ısıdan dolayı ozelııgını kaybeden yaylarınızı degıstırınız vede komutator ve komur ıcın olan ozel yaglardan kullanınız DİKKAT EDİLECEK HUSULAR Temızlık konusunda dıkkat edılecek husular bır temızlık maddesı kullanıyorsak bunun ıcındekı sıvıların aracın plastık yerlerıne zarar vermemsı ıcın dıkkat etmelıyız Yagı gereklı yerlerde gerektıgı kadar kullanmalıyız bol bulamac koydugumuz yaglar basımıza hep dert acıcaktır Aracı sokerken yer yer olan pullara somunlara o-ring lere dıkkat etmelıyız Benzınlı bır aracı temızlerken hıc bır sekılde aracın hava fıltresını sokuk bır bıcımde temızlemeye kalkmayınız sız temızlerken havada ucusan tozlar oranın ıcıne gıdebılır motorunuzu daha cabuk asındırabılır Hava fıltresını hıc bır zaman kurumadan takmayın ve mumkunse her kullanımdan sonra yıkıyıp yaglayın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ex4Me