25 Aralık 2012 Salı
Pilotaj Bilgileri
1- Sahaya vardığında orada bulunanları selamla! Tanımadıkların varsa tanış!!!
2- 2.4 dışı bir kumanda kullanıyorsan ilk iş frekans listesini sor ve kendini kaydet.
3- Rüzgara bak ve aktif pisti öğren. Sahada bulunanlarla da teyid et. Standart meydan turu paternini sor ve öğren.
4- Uçağını ve ekipmanını hazırla.
5- Verici pilin dolu mu?
6- Alıcı pilin dolu mu?
7- Vericini ve alıcını aç. Kumandaları kontrol et. Yönler doğru mu? Takılma var mı? Servo hareketleri sırasında voltaj göstergesi kırmızıya düşüyor mu?
8- Motorunu rüzgar ile pit alanı arasındaki bölüm dışında ve pist dışında bir yerde çalıştır.
9- Pervaneye çok çok çok çok çok çok çok çok dikkat et, başkalarının da dikkat etmesini sağla. Motor testleri ve ayarı için gerekirse yardım iste.
10- Havadaki uçak sayısına bak. Genelde aynı anda 3 ya da 4'ten fazla uçak istenmez. Eğer şüphedeysen sahadakilere sor. Havada fazla uçak varsa bekle.
11- Kalkış için piste girmeden mutlaka bağırarak piste girdiğini söyle ve anlaşıldığından emin ol.
12- Kalkışı yüksek sesle ikaz et ve anlaşıldığından emin ol.
13- Asla rüzgarı arkana alıp kalkış yapma.
14- Kalkış sırasında pistte bulunma. Senin için ayrılmış bölgede kal.
15- Mutlaka piste girmek istiyorsan kalkış sonrasında pisti hemen terket. Ama bunu yaparken biri sana yardımcı olsa iyi olur. Pisti terkedince bağırarak pistin temiz olduğunu bildir.
16- O günkü rüzgara ve pistin konumuna göre uygun meydan turu patternini izle.
17- Eğer özel hareketler çalışacaksan bunu kalkmadan önce diğer pilotlara söyle ve kendine meydan turu patterni dışında belirli bir bölge seç. Orada uç.
18- Meydan turu patterni içinde herhangi bir bacakta ters yönde geçiş yapacaksan mutlaka bağırarak ikaz et ve anlaşıldığından emin ol.
19- Asla seyircilere ve pit alanına doğru ve o bölgenin üstünde alçak irtifada uçma.
20- Asla çevredeki olası yerleşim birimlerinin ya da otomobillerin üzerinde alçak uçma.
21- Sıkıntı hissettiğinde yardım istemekten çekinme.
22- Uçağı asla güneş ile arana sokma. Çok deneyimli değilsen tependen geçirme.
23- Motorda, uçakta, kumandada ya da kendinde bir sorun hissettiğin anda inatlaşma ve hemen in.
24- İniş öncesi havadaki uçakların nerelerde olduğunu kestirmeye çalış.
25- İniş öncesi inişi yüksek sesle ikaz et ve anlaşıldığından emin ol. Ben bir kez rüzgar altında bir kez de son yaklaşmaya dönüşte ikaz etmeyi tercih ediyorum.
26- İniş sonrası pisti en kısa sürede terket ve pistin boşaldığını yüksek sesle bildir.
27- İnsanların olduğu yerde taksi yapma.
28- Sahaya gelen ve tanımadığın herkesle tanış. Burada en önemli nokta onların deneyim düzeylerini anlamaktır. Deneyimsiz bir ziyaretçiyi uyarmak ve temel güvenlik konularını anlatmak her pilotun görevidir.
29- Çöplerini çöp poşetine at.
30- Sahadan ayrılırken hiç değilse bir çöp poşetini yanına alıp konteynere at! Emin ol ki çöp taşımak ayıp ya da aşağılayıcı birşey değildir!!!
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder