25 Aralık 2012 Salı

Pilotaj Bilgileri

1- Sahaya vardığında orada bulunanları selamla! Tanımadıkların varsa tanış!!! 2- 2.4 dışı bir kumanda kullanıyorsan ilk iş frekans listesini sor ve kendini kaydet. 3- Rüzgara bak ve aktif pisti öğren. Sahada bulunanlarla da teyid et. Standart meydan turu paternini sor ve öğren. 4- Uçağını ve ekipmanını hazırla. 5- Verici pilin dolu mu? 6- Alıcı pilin dolu mu? 7- Vericini ve alıcını aç. Kumandaları kontrol et. Yönler doğru mu? Takılma var mı? Servo hareketleri sırasında voltaj göstergesi kırmızıya düşüyor mu? 8- Motorunu rüzgar ile pit alanı arasındaki bölüm dışında ve pist dışında bir yerde çalıştır. 9- Pervaneye çok çok çok çok çok çok çok çok dikkat et, başkalarının da dikkat etmesini sağla. Motor testleri ve ayarı için gerekirse yardım iste. 10- Havadaki uçak sayısına bak. Genelde aynı anda 3 ya da 4'ten fazla uçak istenmez. Eğer şüphedeysen sahadakilere sor. Havada fazla uçak varsa bekle. 11- Kalkış için piste girmeden mutlaka bağırarak piste girdiğini söyle ve anlaşıldığından emin ol. 12- Kalkışı yüksek sesle ikaz et ve anlaşıldığından emin ol. 13- Asla rüzgarı arkana alıp kalkış yapma. 14- Kalkış sırasında pistte bulunma. Senin için ayrılmış bölgede kal. 15- Mutlaka piste girmek istiyorsan kalkış sonrasında pisti hemen terket. Ama bunu yaparken biri sana yardımcı olsa iyi olur. Pisti terkedince bağırarak pistin temiz olduğunu bildir. 16- O günkü rüzgara ve pistin konumuna göre uygun meydan turu patternini izle. 17- Eğer özel hareketler çalışacaksan bunu kalkmadan önce diğer pilotlara söyle ve kendine meydan turu patterni dışında belirli bir bölge seç. Orada uç. 18- Meydan turu patterni içinde herhangi bir bacakta ters yönde geçiş yapacaksan mutlaka bağırarak ikaz et ve anlaşıldığından emin ol. 19- Asla seyircilere ve pit alanına doğru ve o bölgenin üstünde alçak irtifada uçma. 20- Asla çevredeki olası yerleşim birimlerinin ya da otomobillerin üzerinde alçak uçma. 21- Sıkıntı hissettiğinde yardım istemekten çekinme. 22- Uçağı asla güneş ile arana sokma. Çok deneyimli değilsen tependen geçirme. 23- Motorda, uçakta, kumandada ya da kendinde bir sorun hissettiğin anda inatlaşma ve hemen in. 24- İniş öncesi havadaki uçakların nerelerde olduğunu kestirmeye çalış. 25- İniş öncesi inişi yüksek sesle ikaz et ve anlaşıldığından emin ol. Ben bir kez rüzgar altında bir kez de son yaklaşmaya dönüşte ikaz etmeyi tercih ediyorum. 26- İniş sonrası pisti en kısa sürede terket ve pistin boşaldığını yüksek sesle bildir. 27- İnsanların olduğu yerde taksi yapma. 28- Sahaya gelen ve tanımadığın herkesle tanış. Burada en önemli nokta onların deneyim düzeylerini anlamaktır. Deneyimsiz bir ziyaretçiyi uyarmak ve temel güvenlik konularını anlatmak her pilotun görevidir. 29- Çöplerini çöp poşetine at. 30- Sahadan ayrılırken hiç değilse bir çöp poşetini yanına alıp konteynere at! Emin ol ki çöp taşımak ayıp ya da aşağılayıcı birşey değildir!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ex4Me